Windows 7

Intr-o dupa-masa in care ma plictiseam, mi-a venit ideea sa-l incerc. XP-ul imi crapase de aproape 2 saptamani(traiasca virusii de la laboratoare), si desi nu ii simteam lipsa, am zis ca „tre’ sa am si io wingoz pe calc”. Cum de XP m-am cam plictisit, iar Vista n-are ce sa caute la mine pe laptop, mi-am zis sa-l incerc.

Dupa ce a stat o dupa-masa intreaga sa se downloadeze, mi l-am instalat dimineata urmatoare. Va prezint in continuare, cateva impresii:

In primul rand, la instalare am avut doua surprize placute, si una neplacuta. Surpriza placuta a fost timpul foarte scurt, cam 25 de minute, mult mai bun ca la XP. Apoi, mi-a venit sa-l pup cand am vazut ca recunoaste driverele pentru XP. Acuma vine si partea neplacuta: Imediat dupa instalare, 9.5GB ocupati, dintre care 7.5GB doar folderul cu Windows. Chestia asta cam miroase a Vista.

Ca tot vorbeam de Vista, m-am uitat si la consumul de memorie RAM. Acuma, in timp ce scriu, cu cateva aplicatii deschise, consuma cam 850MB. Ceva mai bine ca la Vista, dar tot nu pot intelege unde se scurge atata memorie. La urma urmei, un GNOME cu Compiz(pentru necunoscatori, un desktop de Linux, cu efecte in stil Aero), care are cam aceleasi efecte grafice, consuma maxim 300. In rest, pare a se misca bine, mai ales ca am un procesor de moda veche(32 de biti, un singur nucleu) care mai e si AMD pe deasupra, si o placa video nu tocmai performanta. Surprinzator ca nu a crapat pana acuma.

screenshot din Windows 7

screenshot din Windows 7

In continuare, doua lucruri „good to know”:
In primul rand, am simtit de la inceput lipsa butonului „Show Desktop”. Cautand pe forumuri, am citit tot felul de idei, care mai de care. Amintesc printre ele, constructia unui script pentru „Show Desktop”, si adaugarea unei scurtaturi catre el pe taskbar. Pana la urma am gasit si solutia. Windows 7 are butonul respectiv, chiar in dreapta ceasului. Necazul e ca nu scrie nimic pe el. Daca nu citeam undeva, nu l-as fi observat.
Un alt lucru legat de desktop ar fi micsorarea icon-urilor, care dupa parerea mea sunt mult prea mari. Dupa indelungi cautari, am gasit solutia si la asta. Si din cate am auzit, merge pe orice Windows: se tine Ctrl apasat, si se face scroll cu mouse-ul.

Morala: Desi e inca beta, Windows 7 merge binisor. Ce e drept, nu se compara cu Ubuntu, nici macar cu Windows XP, daca vorbim in termeni de stabilitate si siguranta, dar totusi merita incercat. O sa va mai tin la curent cu impresii.

Published in: on Aprilie 9, 2009 at 15:10  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://just1coder.wordpress.com/2009/04/09/5/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Legat de show desktop, mie nu imi place noul sistem din W7 cu pin to taskbar, asa ca mi-am facut un nou toolbar langa start menu (quick launch), in care am si vechiul buton de show desktop. Succes @ blogging!


Lasă un răspuns

