Modemul vietii

Venind acasa de sarbatori, ca tot omul, vreau si eu sa-mi mearga internetul. Poate ca cer prea mult de la viata, tinand cont ca in alta parte a lumii, oamenii nu au ce pune pe masa, dar din moment ce platesc un abonament lunar pentru el, consider ca mi se cuvine.
Locuind la tara, singura varianta ramane batranul Romtelecom, cu al sau Clicknet. Nu ma plang ca merge prost netul in sine(desi e loc si de mai bine), dar problema care scoate fire albe e modemul SpeedTouch 330. Cu aceasta ocazie, recomand celor ce vor sa-si puna clicknet sa ceara neaparat de la Romtelecom un alt tip de modem.
Atunci cand mi l-am luat, aveam Windows XP, si totul a mers ca uns. S-a instalat frumos, si in cateva minute faceam trafic la care pe vremea dial-up-ului nici n-as fi visat.
Intre timp, am devenit ceva mai pretentios in materie de sisteme de operare, si acuma, in particular vin acasa cu un dual-boot Kiwi 8.12(bazat pe Ubuntu 8.10) si Windows 7.
Problema cu Linux-ul e veche, prima data cand am incercat Ubuntu, am incercat destule frustrari pana sa fac sa mearga conexiunea la net(necazul constand in faptul ca pentru a cauta solutii, ai nevoie sa fii conectat). Intre timp, am descoperit Kiwi, care e facut special pentru romani, si include driverele si tot ce e necesar. Din pacate, noua versiune de kernel nu mai suporta Speedtouch 330(oare de ce fix al meu dintre toate tipurile de modem de la Romtelecom?), dar exista sperante ca va fi suportat in Ubuntu 9.10.
La Windows 7 ma asteptam sa mearga, mai ales ca a primit driver-ele de XP fara nici o retinere.
Mi s-a blocat installer-ul, si mi-a venit ideea geniala sa scot si sa reintroduc cablul USB. Si iata primul blue screen din windows 7. Sa stiti ca in Windows 7 au modificat pana si blue screen-ul. Acuma intai numara ceva pana la 100, apoi se restarteaza calculatorul.
Dupa mai multe incercari de reinstalare, soldate cu acelasi ecran prietenos, am renuntat la ideea de a folosi softul de pe CD, si am incercat sa fac o noua conexiune din Control Panel, care, surpriza, a mers.
Toata povestea asta imi aminteste de cea a lui Richard Stallman, cum a ajuns sa fondeze Free Software Foundation. Cica prin anii 80′ el lucra intr-o cladire cu mai multe etaje, si avea imprimanta cu un etaj mai sus. Dupa ce dadea print, vroia sa stie daca s-a tiparit sau nu, fara sa urce scarile. In trecut, mai facuse el treaba asta, modificand soft-ul de la imprimanta sa trimita un mesaj dupa ce s-a facut tiparirea cu succes. Numai ca de data asta, softul de la imprimanta era in format binar, asa ca nu mai putea fi modificat.
Iata ca dupa 20 de ani, ne confruntam cu aceeasi problema.
Nu ma astept ca lumea sa adopte software-ul liber. Societatea nu a ajuns inca la un asemenea nivel al evolutiei. Companiile soft inca se lupta sa stoarca cat mai mult de la client, si se concentreaza mai mult asupra tehnicilor comerciale, decat asupra calitatii programelor.
Dar la partea hardware, tot nu inteleg. Ce ii retine sa faca driverele libere, pentru ca tot utilizatorul sa se poata bucura de componenta cumparata, indiferent de ce sistem foloseste? Sunt destui fanatici pe netul asta care ar adapta driverele moca, numai sa aiba acces la sursa.
Si ca sa nu considerati ca frustrarea mea cu modemul este una singulara, va dau un exemplu mult mai elocvent: Laptop-urile cu sistem de operare preinstalat. Si cand zic sistem de operare preinstalat, ma refer la Windows Vista, care pentru a suplini lipsa calitatii, ne este „bagat pe gat” impreuna cu aproape toate modelele noi de laptop. Ati incercat sa instalati XP pe un astfel de laptop? Eu am incercat. In unele cazuri am si reusit, dupa ce am rascolit netul pana m-am saturat, ca sa caut drivere modificate, sa mearga si cu XP.
Sarbatori fericite!

Published in: on Aprilie 18, 2009 at 20:08  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://just1coder.wordpress.com/2009/04/18/modemul-vietii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. ce are toata lumea cu clicknet?


Lasă un răspuns

