Student Erasmus la Lyon – partea a III-a

Dupa primele impresii, vine si perioada de adaptare, care probabil inca nu a trecut.

Ma bucur foarte mult ca am venit cu 2 saptamani mai repede in Lyon, pentru stagiul intensiv de franceza, pentru ca in afara de cursurile de franceza, am avut timp sa ma invart pe aici si sa ma familiarizez cu zona.

In primul rand, cursurile de franceza au trecut cu bine. Am avut o profa foarte ok, care ne-a zis inclusiv cum se zice la actul masculin de a face amor(e foarte apropiat de cuvantul romanesc). Ce mi s-a parut interesant, e ca desi eram toti vorbitori de engleza, atunci cand ne explica un cuvant, prefera sa ni-l defineasca prin termeni frantuzesti, decat sa ni-l traduca. Am avut parte si de o vizita in partea istorica a orasului(vieux Lyon), unde am vazut cladirile vechi, strazile inguste, pavate, unde pe vremuri se arunca […]

Saptamana asta, luni la prima ora, mi-a venit si colegul de camera, tocmai din Columbia. Rocker cu parul mare, cu barba mai ceva decat o aveam eu in vremurile mele bune, cu un sombrero pe etajera, si ditamai steagul deasupra patului, plus o chitara electrica, si postere cu Dream Theater… that’s my roomie 😀

Una dintre problemele cu care te confrunti cand vii cu avionul, e greutatea limita pentru bagaj(20 kg). E o greutate destul de rezonabila cand mergi in vacanta, dar e mult prea putin cand vii sa locuiesti undeva pentru 4-5 luni. Printre lucrurile care cantareau prea mult ca sa le car, au fost vasele de gatit. Din fericire, multi studenti de aici au avut problema asta. Si la plecare, decat sa-si arunce lucrurile, au preferat sa le lase studentilor ce vor veni in anul urmator. Totul e sa cauti femeia de servici, sa-i spui ca ai nevoie de anumite lucruri, si te duce la depozit. Si uite asa m-am facut cu cratitia(aici in Lyon, o cratita buna costa vreo 15 euro), matura, faras, inclusiv lampa de birou.

Cea mai faina chestie de saptamana asta a fost faptul ca in sfarsit mi-a venit cardul si am putut inchiria o bicicleta. Sistemul Vélo’v e original de aici din Lyon si e oarecum inspirat de caii de posta utilizati in Evul Mediu. Practic iei o bicicleta dintr-o statie, mergi cu ea, apoi o lasi in alta statie. Abonamenut costa 3 euro pe saptamana, si poti sa iei o bicicleta pentru 30 de minute. Daca depasesti, te costa 1 euro urmatoarea jumatate de ora, dar in cadrul celor 30 de minute, poti sa pui bicicleta in statie si sa o iei iar, sau sa iei alta(pentru inca 30 de minute). Statiile sunt foarte dese, la 5 minute pe jos una de alta. Se poate face si abonament pe un an de zile, cu doar 15 euro, dar dureaza o luna pana se proceseaza cererea.

Nimic nu se compara cu o plimbare seara, cu bicicleta, pe malul Rhône-ului…

Cu bicicleta

Cu bicicleta

Published in: on septembrie 4, 2009 at 23:32  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://just1coder.wordpress.com/2009/09/04/student-erasmus-la-lyon-partea-a-iii-a/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un comentariu